Sivut

perjantai 14. toukokuuta 2010

Tottista ja agiliitoa

Heips!!! Taas on vähä jäänyt blogiin kirjottelu,sori sori...Eli oltiin Haunisissa Turun käyttökoirakerho RY tottelevaisuuskursilla.Kio oli ihan uskomattoman "rauhallinen"(tai niin rauhallinen ku Kio vaa voi olla :DD)Ja vitsi seurasi muo vaik kuin hyvin, vaik oli ihan hirveest muita koiria ja muutenkaan Kio ei kauheen mieleellään ota kontaktia,ainakaan seuraamisen yhteydessä, vitsi et olin ylpee mun pikkuhuligaanista :) Ohjaajakin kehus Kion seuraamista, pitää vaan harjotella viel paremmin tota kontaktin ottoa, mutta kyllä se siitä sitten lähtee, harjoittelua vaan lisää :)Aivan lopuksi harjoiteltiin luoksetuloa, muutamat ensimmäiset kerrat meni hyvin, mutta sitten Kio rupesi kiehumaan taas vähän yli, ja kun kutsuin Kioo vahingos samaan aikaan kuin toinen ohjaaja, ryntäsi se sitten toisen ohjaajan luokse, motivaationa tietenkin PALLO! nappasi pallon suoraan toisen koiran suusta ja palautti mulle...Oli siinä kyllä naurussa pidättelemistä :DD

Ja sitten Tokon jälkeen Hittiareenalle....

Kokeiltiin pitää Kioo tällä kertaa autossa odottelemassa vuoroaan, jos vaikka ei kiihtyis niin paljon...Keskittyminen oli vähän parempaa kuin yleensä kokeiltiin ensimmäiseksi välistävetoa, kyllä mulla oli taas opettelemista ton ohjaamisen kanssa, mutta kyllä sekin rupesi paranemaan pikkuhiljaa :PSen jälkeen kokeltiin kokonaisia ratapätkiä;putkeen, puolivalsilla esteelle, putkeen ja välistäveto( näist saa varmaan tosi paljon selvää xD)Joo ohjasin ihan päin jotakin, visiin käytin takaaleikkauksia sun muita, mutta Kio kuitenkin meni radan täydellisesti.Toisella kerralla Kio oli taas "ihanan" kiihtynyt ja ei pystynyt keskittymään vaan sekos ihan täysin, meni putkea ympäri, juoksi ihan hulluna kenttää ympäri ja en saanu sitä millään luokse, se oli kyl aika kamalaa, mut onneks meijä kouluttajal ei palanu käämi, enemmänki neovos todella hyvin ja kehus kioo todella hyväksi koiraksi, kuhan vaa sen toimimaan kentäl ja keskittymään, niin siitä tulee täydellinen agikoira.Joo oon mä kyl tosi tyytyväinen ku mulla on Kio, enhän mä tietäis koirist melkee mitää, jos oisin saanu jonkun lässykän :) Rakas Kiopio opettaa :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti